HTML

Szülünk, oszt csók!

Mi nők, tudunk szülni. Leginkább magunktól, ha hagynák, hogy mi választhassuk meg a körülményeinket. Nem kell körénk nagy felhajtás. Ha mégis van, akkor könyörtelenül kommentelünk.

Írd meg a történetedet, közzétesszük! szulunkosztcsok@gmail.com Részletek itt!

Friss topikok

  • kolbászoszsömle: @vitek: Összehasonlítják a puertorikói bébisintért a bölcsődével. Nagyszerű! @Balance Of Power: R... (2011.08.02. 21:11) Szülünk, oszt dolgozunk?
  • sosperi: Gerébékről csak annyit, a hit és a hozzáértés kevés, a biztonságos otthonszülés csak szabályozott ... (2011.03.31. 03:02) A hard core szülés
  • Zivatarfelhő: @csutkababa: Nem akartam lesajnálni senkit, csak többet akartam megtudni egy szervezet működéséről... (2010.12.06. 20:17) A kormány szerint a kórházaknak nincs pénzük gátvédelemre
  • St Thomas: Szia! Köszönöm a díjat! Megtisztelő, hogy olvasol engem. Nekem is ki kell gondolnom pár dolgot ez... (2010.11.10. 11:27) Kreatív blogger díj
  • myazs: Bocsánat, kicsit hosszú lett, de egy éve várok rá, hogy "kiírhassam magamból". (2010.10.31. 22:23) Nagy Szülészet Teszt

A hard core szülés

2010.10.05. 20:49 :: Tündér a varázspálcával

Hol csúszott meg az otthonszülés karrierje Magyarországon? Miért hagytuk rá Geréb Ágnesre, hogy mártír legyen? Hogy jutottunk el odáig egy állítólagos demokráciában, hogy egy szüléshez rendőrök mennek ki? Tényleg úgy van, hogy csak úgy lehet "legalizálni" az otthonszülést hazánkban, ha nyomjuk, mint süket az ólajtót? Nem tudom, én tényleg csak kérdezem...

Tudjuk, hogy vannak országok, ahol az otthonszülés teljesen természetes. és elfogadott dolog. Tudjuk, hogy sok olyan kórház van Magyarországon, ahol pont ugyanúgy szokás mentőt hívni újszülött újraélesztéshez, mint ahogy az otthonszüléseknél is előfordul sajnos ilyesmi. Tóta W. is megtanulta, hogy a szülés nem műtét :-), és a posztja óta még azt is tudjuk, hogy a legtöbb ember érti, miért akar egy nő otthon szülni (lásd itt a szavazást, vagy ott a kommenteket). Aki kételkedik, olvasgasson, nem akarom önmagam ismételni. Mindenki megtalálja a neten a megfelelő szakemberek szájából elhangzott mondatokat. Mivel én ezeket elolvastam, nem is érdekel, hogy bárkit meggyőzzek róla, bocs.

Van persze jónéhány érvem arra, miért ne szüljön valaki otthon, de ezek  mind csak  a felfokozott légkörnek tudhatók be, ami most az otthonszülést körbeveszi. Főképp, mivel Budapesten legalább két kórházat, és több orvost és szülésznőt is ismerek, akinél nyugodtan lehet háborítatlanul szülni. Persze a kórház falai nem fognak megváltozni. Engem mondjuk az időre szülesztő, burokrepesztős orvosnál sokkal jobban frusztrálna, ha a szülészem évek óta el lenne tiltva a szakmájától, büntetőeljárás alatt állna, és rettegnék, hogy ha mégis kórházba kellene menni, ferde szemmel nézne rám mindenki. (Na ezt baromira sajnálom, hogy idáig hagytuk süllyedni ezt az országot.)

Ez az igazi hard core szülés, nem a gyorsított kórházi! Mondjuk ettől függetlenül el tudom fogadni, hogy van néhány száz nő az országban, akinek igénye van az otthonszülésre, na de így ... ?! Mitől érzi magát biztonságban mégis  az, aki Geréb Ágnest választja? (Valamit mégiscsak tudhat a szakmáról, a fenébe is...)

Sajnálom, hogy üldözik őt, és hogy az egész szülés témakört kisajátították a habzó szájú hímek, esetleg (szerencsére igen ritkán) a szemforgató nőstények (mindenki vegye magára, aki se nem szülész se gyereket nem szült soha, és valaha írt otthonszülés-ellenes posztot vagy kommentet).

Ez van, itt élünk. :-(

9 komment

Címkék: otthonszülés büntetőeljárás geréb ágnes

A bejegyzés trackback címe:

https://szulunkosztcsok.blog.hu/api/trackback/id/tr732347984

Baldrick68 2010.10.05. 21:53:10

Amíg mindenki a saját farkával veri a csalánt addig oké.
Csakhogy a kedves ősanya nem csak magáért felel hanem a születendő gyermekért is.
Ráadásul Ágnes asszony munkásságát néhány megnyomorodott és menet közben meghalt csecsemő is szegélyezi, aki ha kórházban születik meg talán nem lett volna nyomorék vagy halott.

Tudod a szülések nagy része minden gond nélkül lemegy, példa erre a wc-n szülő leányanyák.
Csakhogy ha menet közben rosszra fordulnak a dolgok és mégiscsak kell az orvosi beavatkozás akkor nagyon nem mindegy hogy a műtő a felszerelt cuccokkal személyzettel miegymással a szomszéd szobában van vagy a város túlsó felén amikor szó szerint másodpercek is számítanak.

Baldrick68 2010.10.05. 21:55:58

"Tudjuk, hogy sok olyan kórház van Magyarországon, ahol pont ugyanúgy szokás mentőt hívni újszülött újraélesztéshez, mint ahogy az otthonszüléseknél is előfordul sajnos ilyesmi."

Na most ezzel a mondattal nem igazán tudok mit kezdeni.
Szóval a KÓRHÁZBAN újra kell éleszteni egy csecsemőt és mentőt hívnak?
És a mentő hová viszi egy másik kórházba????
Miféle kórház miféle személyzettel aki nem képes egy szülészeten újraéleszteni egy csecsemőt ha gubanc van?
Plasztikai sebészek?
Mit keres a csecsemő a plasztikai sebészeknél?

szülnék persze 2010.10.06. 21:41:20

"Budapesten legalább két kórházat, és több orvost és szülésznőt is ismerek, akinél nyugodtan lehet háborítatlanul szülni."

végtelenül hálás lennék a kontaktokért, mert én viszont nem tudok senkit. vagyis olyanokat tudok, akik százezrekbe kerülnek (szülés+terhesgondozási vizitek), és hát van olyan, hogy valaki jól szüle, bár nincs pénze.

csalán-farok-ősanya:
lehet, én vagyok fixált ebben a dologban, de ha valakinek ekkora hite és elhatározása van, mint az alternatal truppjának (mert azért nem csak geréb van ott...), az engem meggyőz arról, hogy ezek jó emberek. láttam, meggyőződtem róla. és nekem ez az egyik legfontosabb, hogy bízzak abban az emberben, nem mint szakszemélyzetben, hanem mint emberben, aki segít.

A másik legfontosabb, hogy amit én jónak tartok (háborítatlanság) ne egy opció legyen a sok közül, amit külön igényelni kell, hanem ez legyen a default setting. ezért geréb. vagy más ugyanonnan.

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.10.06. 22:55:23

Bababarát kórházat válassz (Bp.en Szt. István), Bp.en jó még a Szt. Imre. Ha nem akarsz százezreket otthagyni, vagy menj vidékre, vagy ne válassz orvost (ha normál terhességed van, felesleges) csak szülésznőt, mint ahogy én is tettem. Az Istvánban legalább 3 műszakváltást vajúdtam végig, egyik orvos sem sürgetett, sőt, ők javasolták, hogy várjunk még, majd magamra hagytak a férjemmel, a szülésznőmmel és az illóolajokkal :-) Igaz, ballont kaptam éjszakára, de azzal ki voltam békülve. Ha így nézed, csak 90 %-ban volt háborítatlan.

Engem is zavar, hogy az ember szinte azért fizet, hogy lehetőleg ne csináljanak semmit... de nem teljesen értek egyet veled. Szerintem az alapbeállítás az alázatos orvos, aki képes korrektül tájékoztatni és bevonja a döntésekbe a szülő nőt (lásd Felicitász blogja a kanadai szülészetről). A nő pedig azon a mozgástéren belül, ahol nem veszélyezteti a babát, dönthet, mit igen és mit nem. Kanadában úgy tűnik, tudják, hol ez a határ.

Gerébékről csak annyit, a hit és a hozzáértés kevés, a biztonságos otthonszülés csak szabályozott környezetben, és a kórházak szíves együttműködésével valósítható meg. Ma nálunk egyik sem adott, ezért felelőtlenség otthon szülni. Nem láthatod előre a következményeket. (A mentő jön-e előbb, vagy a rendőr...) :-(

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.10.06. 22:59:57

Még valami, mert látom, hogy félreérthetően írtam. A kórházak biztosan szívesen működnének együtt, csak az erejükből nem biztos, hogy telik ... Lássuk be, le van pukkanva a magyar egészségügy. Ehhez képest eddig minden életveszélyes állapotban lévő újszülöttet elláttak.

Sarah B Connor 2010.10.27. 15:31:06

@Tündér a varázspálcával:
"Ehhez képest eddig minden életveszélyes állapotban lévő újszülöttet elláttak." :)
Ez meg mintha még félreérthetőbb lenne, mint a többi... Hogyhogy "ehhez képest"???

Miért hiszik azt sokan, hogy egy otthon kezdődött szülésnél kudarcot jelent, ha kórházi befejezésre van szükség??? Ha arra volt szükség, akkor az kellett. Pont. Ha meg nem kellett, akkor lezajlik a folyamat otthon.
Vagy az az anya "nem érdemli meg"? Vagy mi? Ezt még sosem sikerült megértenem, itt valami nagyon fura.

Ha mentőt kell hívni, akkor az nem fekete, hanem piros pont a bábának, hiszen pontosan felismerte a kompetenciájának a határait, és az esetet el tudta különíteni a normálistól. Ezért van ott! Nem másért.

A speciális újszülött mentő kiérkezéséig meg lélegeztetnie kell a babát, ezt a kórházak legtöbbjében ugyanígy teszik. Átszállítják a babát egy PICre azonnal. Ez nem "nahát, már megint elrontott valamit!", hanem "igen, megint felismert valamit és helyesen cselekedett".

Ez ugyanilyen döntése minden anyának, aki nem klinikán szül. Ők is mind "bevállalósok" lennének?..

Tündér a varázspálcával · http://szulunkosztcsok.blog.hu/ 2010.11.28. 22:59:53

@Sarah B Connor: Vérzik a szívem, hogy ilyen kommentet kell hogy lássak a blogomon, hiszen engem kérdőjelez meg, miközben minden szavával egyetértek. Ha nem így tennék, sok korábbi posztomat meghazudtolnám.

Sarah, megértem az indulataidat, az ember lánya a blogszférát olvasgatva már arra a rugóra jár, hogy "mindenki az otthonszülés ellensége", de kérlek olvass figyelmesebben. Az "ehhez képest" nyelvtanilag a "le van pukkanva a magyar egészségügy" tagmondatra értendő, nem pedig az otthonszülés tényére, valamint a "minden életveszélyes állapotban lévő újszülött" arra vonatkozik, amit szó szerint jelent: a bárhonnan (más kórházból, otthonszülésből, stb.) érkező összes babára. Tudod, azét írtam csak, mert elszégyelltem magam, hogy általánosítok az első kommentemben ezel a megjegyzéssel: "A biztonságos otthonszülés csak szabályozott környezetben, és a kórházak szíves együttműködésével valósítható meg. Ma nálunk egyik sem adott."

Még egyszer leírom hát: Minden bizonnyal több kórház, és sok orvos van, aki nem nézi, honnan jön a baba, meg azt sem, mennyi fizetést kap ezért, csak teszi, amit kell...

sosperi 2011.03.31. 03:02:56

Gerébékről csak annyit, a hit és a hozzáértés kevés, a biztonságos otthonszülés csak szabályozott környezetben, és a kórházak szíves együttműködésével valósítható meg. Ma nálunk egyik sem adott, ezért felelőtlenség otthon szülni. Nem láthatod előre a következményeket. (A mentő jön-e előbb, vagy a rendőr...) :-(

engem annyira bánt mindig, hogy lefelelőtleneznek. gyorsan leszögezem, igazad van abban, amit itt írsz - tökéletesen, a felelőtlenséget kivéve. tudatosan vállaltam egy kockázatot - ami itt Magyarországon nagyobb - vitatkozhatunk rajta, hogy mennyivel - vszeg nagyságrendekkel, mint más helyeken, ahol az otthon szülés megszokott dolog. mérlegeltem, mi a nagyobb kockázat számomra, bemenni vajúdás közben egy olyan helyre, ahova, ha alapállapotban - mikor semmi különös nincs velem - belépek, izzadni kezd a tenyerem, hevesebben ver a szívem, néha hányingerem is lesz (nekem minden kórház ilyen, nem tudom eléggé megszokni) vagy megfelelő szaksegítséggel otthon maradni - és csak akkor menni, ha muszáj. aztán döntöttem. jól döntöttem. megalapozott döntés volt. nem vagyok felelőtlen.
nem tudom persze belátni, mi lett volna, ha vajúdás közben el kell kezdődjön a kórház-érzés, de nem akartam kipróbálni, csak akkor, ha valóban és aktuálisan a gyerekem élete vagy az enyém múlik rajta. azon a ponton ez már nem fontos. addig viszont nagyon.
süti beállítások módosítása